Friday, December 30, 2011

segalanya milik Allah


wahai pemilik nyawaku
betapa lemah diriku ini
berat ujian dariMu
ku pasrahkan semua padaMu
Tuhan baru kusedar
Indah nikmat sihat itu
tk pandai aku bersyukur
kini kuharapkan cintaMu

kata-kata cinta terucap indah
mengalir berzikir di kidung doaku
sakit yg ku rasa biar jadi
penawar dosaku....

butir-butir cinta
air mataku
teringat semua yg Kau beri untukku
ampuni silap dan salah
selama ini ya Ilahi
Muhasabah cintaku..

Tuhan kuatkan aku..
lindungiku dari putus asa
jika ku harus mati..
pertemukan aku denganMU....



segala kesakitan itu dan kepayahan itu adalah dari Allah,
mengapa sukar kau terima wahai manusia,
saat senang betapa bersyukur kau kepadaNYA,
tetapi mengapa saat sakit,
kau terlupa kepadaNYA,
kau jadi manusia yang suka mengeluh.
mengapa tidak kau redha dengan apa yang Allah berikan kepadamu.


Ya Allah jadikan aku manusia yang menerima segala kesenangan dengan rasa bersyukur dan jadikanlah aku manusia yang redha menerima sakit ini tanpa keluh kesah.

ingatan tulus ikhlas
buat pembaca cahayanyanyianiman.blogspot.

(^__^)

No comments:

Post a Comment

ada orang bercahaya komen